Till toppen
De 3 stegen är Välj tabell, Välj variabler och Visa tabell. Du är nu på steget Välj variabel

12a8 -- Massmediemarknaden i Finland, 1997-2023

Välj variabler

Ja
2024-11-28
Värdet av massmediemarknaden, miljoner euro:
Miljoner euro
2019-10-03
Statistikcentralen, massmediestatistik
001_12a8_2023
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 1

Obligatoriskt
Sökfält för att markera värden i listan. Exempel på värden du kan söka: Tidningar (7 - 1 -dagar i veckan) , Gratistidningar , Tidskrifter ,

Valda 0 Totalt 13

Obligatoriskt
Sökfält för att markera värden i listan. Exempel på värden du kan söka: 1997 , 1998 , 1999 ,

Valda 1 Totalt 27

Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 300 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 300 000
Dokumentation för statistiken . uppgift saknas Tidningar, tidskrifter: omfattar digitala tidningar och tidskrifter sedan 2010.
Böcker: omfattar också elektroniska publikationerna (däribland ljudböcker).
Television: omfattar Yle:s public service i sin helhet (tv, radio, internet), tv-reklam, betal-tv-avgifter (inkl. svod) och grundavgifter för kabel-tv..Omfattar digitala reklamer sedan 2013.
Radio: privat radio. omfattar digitala reklamer sedan 2018.
Internetreklam: omfattar digitala reklamer i traditionella massmedier fram till 2012. Sedan 2013, omfattar bara klassificerade webb annonser, reklamer i sociala medier, sökmotormarknadsföring och reklamer i s.k. andra digitala medier.
Fonogram: omfattar digitala försäljningen. Obs. ljudböcker ingår i bokförsäljningen.
Videoinspelningar (dvd, blu-ray, vhs): försäljningen av videoinspelningar 2023 är en grov uppskattning.
OBS. Siffrorna i tabellen är på slutanvändarnivå. Siffrorna inkluderar inhemsk produktion och import, men inte export. Internetreklam och traditionella massmedier innehåller överlappningar fram till 2012. Flera siffror är uppskattningar. Källor för beräkningen inkluderar bl.a. Kantar Media Finland (tidigare Kantar TNS, Gallup), Nyhetsmediernas förbund (tidigare Tidningarnas Förbund), Aikakausmedia, Bokhandelsförbundet, Finlands Förlagsförening, Finnpanel, FiCom, Traficom, Rundradion, Radiomedia, IFPI Finland rf, Music Finland, Finlands Filmstiftelse, Finlands Filmkammare, Europeiska audiovisuella observatoriet, IAB Finland, medieföretag.