Till toppen
De 3 stegen är Välj tabell, Välj variabler och Visa tabell. Du är nu på steget Välj variabel

13p8 -- Grundskolelever som fått särskilt stöd efter ställe där undervisning anordnas, inklusive procentsatser, 2020-2023

Välj variabler

Ja
2024-08-28
FÖRSKOLEELEVER SOM FÅTT ETT BESLUT OM SÄRSKILT STÖD:
Antal
Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, helt i specialgrupper eller -klasser:
Antal
Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, 1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, 20-49 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, 50-79 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, 80-100 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, okänd:
Antal
ELEVER I ÅRSKURSERNA 1-6 SOM FÅTT ETT BESLUT OM SÄRSKILT STÖD:
Antal
Elever i årskurserna 1-6 efter ställe där specialundervisning anordnas, undervisning helt i specialgrupper eller -klass:
Antal
Elever i årskurserna 1-6 efter ställe där specialundervisning anordnas, 1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 1-6 efter ställe där specialundervisning anordnas, 20-49 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 1-6 efter ställe där specialundervisning anordnas, 50-79 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 1-6 efter ställe där specialundervisning anordnas, 80-100 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 1-6 efter ställe där specialundervisning anordnas, okänd:
Antal
ELEVER I ÅRSKURSERNA 7-9 SOM FÅTT ETT BESLUT OM SÄRSKILT STÖD:
Antal
Elever i årskurserna 7-9 efter ställe där specialundervisning anordnas, undervisning helt i specialgrupper eller -klass:
Antal
Elever i årskurserna 7-9 efter ställe där specialundervisning anordnas, 1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 7-9 efter ställe där specialundervisning anordnas, 20-49 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 7-9 efter ställe där specialundervisning anordnas, 50-79 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 7-9 efter ställe där specialundervisning anordnas, 80-100 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i årskurserna 7-9 efter ställe där specialundervisning anordnas, okänd:
Antal
ELEVER I PÅBYGGNADSUNDERVISNING SOM FÅTT ETT BESLUT OM SÄRSKILT STÖD:
Antal
Elever i påbyggnadsundervisning efter ställe där specialundervisning anordnas, undervisningen helt i specialgrupper eller -klass:
Antal
Elever i påbyggnadsundervisning efter ställe där specialundervisning anordnas, 1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i påbyggnadsundervisning efter ställe för specialundervisning anordnas, 20-49 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i påbyggnadsundervisning efter ställe där specialundervisning anordnas, 50-79 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
Elever i påbyggnadsundervisning efter ställe där specialundervisning anordnas, 80-100 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen:
Antal
ELEVER MED SÄRSKILT STÖD TOTALT:
Antal
Helt i specialgrupper eller -klasser, totalt:
Antal
Helt i specialgrupper eller -klasser, totalt, %:
Procent
1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen,totalt:
Antal
1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt, %:
Procent
20-49 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt:
Antal
20-49 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt, %:
Procent
50-79 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt:
Antal
50-79 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt, %:
Procent
80-100 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt:
Antal
80-100 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt, %:
Procent
Undervisningsgrupp okänd, totalt:
Antal
Undervisningsgrupp okänd, totalt, %:
Procent
Helt i specialgrupper eller -klasser i specialskolor, totalt:
Antal
Helt i specialgrupper eller -klasser i specialskolor, totalt, %:
Procent
ALLA ELEVER TOTALT:
Antal
FÖRSKOLEELEVER TOTALT:
Antal
ELEVER INOM GRUNDLÄGGANDE UTBILDNING, ÅRSKURSERNA 1-6, TOTALT:
Antal
ELEVER INOM GRUNDLÄGGANDE UTBILDNING, ÅRSKURSERNA 7-9, TOTALT:
Antal
ELEVER I PÅBYGGNADSUNDERVISNING TOTALT:
Antal
2025-08-16
2022-06-10
Statistikcentralen, stöd för lärande
001_13p8_2023
Nu har du hamnat på en sida där du ska välja variabler och värden för dessa.
Obligatoriskt
Sökfält för att markera värden i listan. Exempel på värden du kan söka: FÖRSKOLEELEVER SOM FÅTT ETT BESLUT OM SÄRSKILT STÖD , Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, helt i specialgrupper eller -klasser , Förskoleelever efter ställe där specialundervisning anordnas, 1-19 % av undervisningen i grupper inom den allmänna undervisningen ,

Valda 1 Totalt 47

Obligatoriskt

Valda 1 Totalt 4

Sökfält för att markera värden i listan. Exempel på värden du kan söka: HELA LANDET , Esbo , Helsingfors ,

Valda 0 Totalt 311

Valfri variabel

Valda 0 Totalt 4

Valfri variabel
Antal valda celler är:
(maximalt tillåtna antal är 300 000)

Presentation på skärmen är begränsad till 1 000 rader och 30 kolumner

Antal valda celler överstiger tillåtna 300 000

Notera:

I meddelandet som publicerades i augusti 2023 var elevantalet inom intensifierat stöd 79 177, medan det rätta antalet är 79 019. På samma gång publicerades antalet elever som fick särskilt stöd år 2022. Det publicerade antalet var 55 544, medan det rätta antalet är 55 542. Antalet elever korrigerades också. Det rätta antalet är 563 135, medan det tidigare publicerade antalet var 571 460. Uppgifter om ställe där undervisningen anordnats på Åland år 2022 har korrigerats. Tidigare publicerade siffror om Åland var: undervisningen i sin helhet i specialgrupper eller klassen, totalt 54, av undervisningen 1–19 % i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt 46, av undervisningen 20–49 % i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt 34, av undervisningen 50–79 % i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt 380 och av undervisningen 80–100 % i grupper inom den allmänna undervisningen, totalt 233. Antalet elever som fått särskilt stöd är korrekt, men uppgifterna om undervisningsgrupper är felaktiga och för stora.
Dokumentation för statistiken . uppgift saknas Som regionuppgift anges läroanstaltens lokaliseringsområde enligt det senaste årets kommunindelning. I siffrorna om påbyggnadsundervisning (årskurs 10) ingår elever av läroanstaltstyperna 11, 12 och 19. Fr.o.m. år 2020 baserar sig uppgifterna på utbildningsstyrelsens informationsresurs Koski samt på uppgifter från Ålands statistikbyrå och Europaskolan i Helsingfors. Uppgifter som saknas om de ställen där undervisning anordnats har antecknats som okända i uppgifterna för år 2022. Antalet elever inom grundläggande utbildning i statistiken stöd för lärande är inte detsamma som antalet elever i statistiken studerande och examina, eftersom statistiken stöd för lärande inte innehåller uppgifter om elever i förberedande undervisning före den grundläggande utbildningen eller i hemundervisning fr.o.m år 2022.