Till toppen
De 3 stegen är Välj tabell, Välj variabler och Visa tabell. Du är nu på steget Visa tabell

Resultat

Verktyg

Ja
2024-11-28
Värdet av massmediemarknaden, miljoner euro:
Miljoner euro
2019-10-03
Statistikcentralen, massmediestatistik
001_12a8_2023
Visa resultat som...

















Available format for downloading data.


















Hur vill du göra med din sparade sökning om tabellen uppdateras med nya tidsperioder?

Vilka rader ska visas?



Massmediemarknaden i Finland efter Massmedie, År och Uppgifter

This page shows the results of the figures you selected on the variable-page in PxWeb. On this result-page you can download the numbers in another format, pivot or edit them. You can also save them as a saved query, which can be sent to others or used as a link the next time you want to see these numbers with new time periods.
Massmediemarknaden i Finland efter Massmedie, År och Uppgifter
 2023
Värdet av massmediemarknaden, miljoner euro
Tidningar (7 - 1 -dagar i veckan)780
Gratistidningar41
Tidskrifter300
Dokumentation för statistiken . uppgift saknas Tidningar, tidskrifter: omfattar digitala tidningar och tidskrifter sedan 2010.
Böcker: omfattar också elektroniska publikationerna (däribland ljudböcker).
Television: omfattar Yle:s public service i sin helhet (tv, radio, internet), tv-reklam, betal-tv-avgifter (inkl. svod) och grundavgifter för kabel-tv..Omfattar digitala reklamer sedan 2013.
Radio: privat radio. omfattar digitala reklamer sedan 2018.
Internetreklam: omfattar digitala reklamer i traditionella massmedier fram till 2012. Sedan 2013, omfattar bara klassificerade webb annonser, reklamer i sociala medier, sökmotormarknadsföring och reklamer i s.k. andra digitala medier.
Fonogram: omfattar digitala försäljningen. Obs. ljudböcker ingår i bokförsäljningen.
Videoinspelningar (dvd, blu-ray, vhs): försäljningen av videoinspelningar 2023 är en grov uppskattning.
OBS. Siffrorna i tabellen är på slutanvändarnivå. Siffrorna inkluderar inhemsk produktion och import, men inte export. Internetreklam och traditionella massmedier innehåller överlappningar fram till 2012. Flera siffror är uppskattningar. Källor för beräkningen inkluderar bl.a. Kantar Media Finland (tidigare Kantar TNS, Gallup), Nyhetsmediernas förbund (tidigare Tidningarnas Förbund), Aikakausmedia, Bokhandelsförbundet, Finlands Förlagsförening, Finnpanel, FiCom, Traficom, Rundradion, Radiomedia, IFPI Finland rf, Music Finland, Finlands Filmstiftelse, Finlands Filmkammare, Europeiska audiovisuella observatoriet, IAB Finland, medieföretag.
Skicka (POST) följande JSON fråga till nedanstående URL för att nå denna tabell i Din applikation