Alkuun
Taulukon valinnassa on kolme vaihetta: valitse taulukko, valitse muuttujat, näytä taulukko. Olet nyt vaiheessa Näytä taulukko

Haun tulos

Tools

Kyllä
28.11.2024
Joukkoviestintämarkkinoiden arvo, miljoonaa euroa:
Miljoonaa euroa
3.10.2019
Tilastokeskus, joukkoviestintä
001_12a8_2023
Vaihda esitysmuotoa

















Available format for downloading data.


















Jos tallennetun poiminnan aikajaksoja päivitetään, mitä tehdään?

Mitä rivejä näytetään?



Joukkoviestintämarkkinat Suomessa muuttujina Joukkoviestimet, Vuosi ja Tiedot

This page shows the results of the figures you selected on the variable-page in PxWeb. On this result-page you can download the numbers in another format, pivot or edit them. You can also save them as a saved query, which can be sent to others or used as a link the next time you want to see these numbers with new time periods.
Joukkoviestintämarkkinat Suomessa muuttujina Joukkoviestimet, Vuosi ja Tiedot
 2023
Joukkoviestintämarkkinoiden arvo, miljoonaa euroa
Sanomalehdet (7- 1 -päiväiset)780
Ilmaislehdet41
Aikakauslehdet300
Tilaston dokumentaatio . tieto on puuttuva Sanomalehdet, aikakauslehdet: sisältää digilehdet vuodesta 2010 lähtien.
Kirjat: sisältää myös sähköiset julkaisut (ml. äänikirjat).
Televisio: sisältää Ylen julkisen palvelun kokonaisuudessaan (tv, radio, internet), tv-mainonnan, maksutelevisiomaksut (ml. tilausvideopalvelut) ja kaapelitelevision perusmaksut. Sisältää digimainonnan vuodesta 2013 lähtien.
Radio: yksityinen radio. Sisältää digimainonnan vuodesta 2018 lähtien.
Internetmainonta: sisältää perinteisen median digimainontaa vuoteen 2012 asti. Vuodesta 2013 lähtien mukana vain luokitellut verkkopalvelut, mainonta sosiaalisessa mediassa, hakusanamainonta ja mainonta ns. muussa verkkomediassa.
Äänitteet: sisältää digitaalisen myynnin. Huom. äänikirjat sisältyvät kirjamyyntiin.
Videotallenteet (dvd, blu-ray, vhs): videotallenteiden myynti 2023 on karkea arvio.
HUOM. Taulukon luvut ovat loppukäyttäjätasoisia. Luvut sisältävät kotimaisen tuotannon ja tuonnin, mutta eivät vientiä. Internetmainonta ja perinteiset joukkoviestimet sisältävät päällekkäisyyttä vuoteen 2012 asti. Useat luvut ovat arvioita. Laskelman lähteitä mm. Kantar Media Finland (ent. Kantar TNS, Gallup), Uutismedian liitto (ent. Sanomalehtien Liitto), Aikakausmedia, Kirjakauppaliitto, Suomen Kustannusyhdistys, Finnpanel, FiCom, Traficom, Yleisradio, Radiomedia, IFPI Finland ry, Music Finland, Suomen Elokuvasäätiö, Suomen Filmikamari, Euroopan audiovisuaalinen observatorio, IAB Finland, media-alan yritykset.
Liittääksesi taulukon sovellukseesi, lähetä seuraava JSON query-koodi alla olevaan URL-osoitteeseen POST-komennolla.